Sign my
GuestBook

NS 8600

NS 8600 - Inhoud

Ik kocht de kit op de beurs van Houten op 9 november 2013 voor slechts €97,50. Ik had een maand eerder al een Fleischmann donorlok uit een restdoos gehaald bij Eurospoor voor slechts €25. Hoewel de kit van Dido zelf goed ontworpen en dito gegoten is voelde ik toch de aandrang een aantal delen te vervangen door die van Philotrain. Ik mik er op om de lok voor onder de €200 te voltooien.

Duur? Nou, niet voor een Nederlands model.

Eenmaal thuis kon ik niet wachten met uitpakken van de doos.


De kit wordt geleverd in een eenvoudige maar stevige doos geleverd.

 

Als het vulmateriaal eruit is, blijft dit over.

 

De hars gietdelen

 

De ketel met een merkwaardig slurfje
Beide cilinders
Rookkast
Dak van het machinistenhuis
Machinistenhuis, kolenbunker en watertanks zitten in één gietdeel.
 
Fluit, veiligheid, luchtpomp en ?
Buffers, lampen

Dito.

 

Een buffer is beschadigd. Ongetwijfeld zal Dido die willen vervangen maar ik ga en Philotrain buffers op zetten.
Prachtig geëtste nummerpalten voor alle loks van de series.
Transfers
De Glasdelen en de koppelingshaken. De schroef is ter vergelijking.
Ets delen.Het meeste ervan zal ik vervangen omdat ik ronde stangen wil hebben.

 Twee voetplaten die samen gesandwicht worden.

Alles bij elkaar een goed verzorgde kit voor een aangename prijs. Dido heeft een gaatje in de markt gevonden met een hybride, niet te dure kit voor beginners. Beginnende bouwers worden vaak ontmoedigd door de hoge prijzen en de complexiteit van kits. Wel, dit type kit is aangenaam voor de portmonnee en vraagt ook niet heel veel soldeerwerk. Dit is de manier waarop instappers overgehaald kunnen worden. Goed gedaan Dido!